ÄVENTYR I SÖDRA, 20 MARS

Idag som sagt var det friluftsdag, klev upp vid 7, fixade mig och åt. Vid kvart över 8 skjusade pappa mig och dario till skolan, dario gick sitt håll och jag till idrotten för att låna skidor. Efter jag hade lånat skidor och allt så kom hanna och julia och sedan hoppade vi på bussen till södraberget med andra från skolan också då. När vi väll var på södra så åkte jag,hanna, julia och dani i ett spår i skogen, allt gick bra och träffade vi Berit och Ingerjärd (stavning) och dom sa att att det fanns en stuga lite längre bort som vi kunde fika på eftersom vi skulle ändå skulle stanna och fika nånstans. När vi kom till stugan så åkte Berit och Dani tillbaka och vi stannade och fikade! Sedan efter det skulle vi forsätta nerför en nerförbacka, och jag skulle åka först eftersom jag är så seg när jag åker så när jag var vid halva av den dära nerförbacken så kom det en skoter och kör förbi längst ner, så jag bara slänger mig åt sidan, fast jag ändå var 10000000 meter ifrån han. Haha det kanske inte lätt roligt,men det var de. Men sedan fortsatt vi en bit till och vi helt plötsligt skulle åka in i skogen för vi ville ha lite äventyr elr vara bara för att vi trodde det var en genväg (?) Men där åkte vi och vi ramlade typ 10 ggr och väl när vi kommer ut visste vi inte vart vi är. Så vi åkte åt höger håll och frågade först en man som sa nått och sedan en en äldre gubbe som sa att om vi åker dit kommer vi mot bredsand och vi ba neeej! så vi fick vända och fortsätta, men vi stannade och fikade också för vi var helt slut men sedan fortsatt vi, och då kom till en skylt så står det Hotellstigen och såklart följer vi den och kommer åt fel håll kanske. Men vi ringde till dani, så vi kunde prata med lärarna för vi förstog ju att dom undrade vart vi var. Och då berättade vi allt typ och sedan fortsatt vi och det var sjuk jobbigt, uppför backe hela tiden nästan! Men sedan kommer vi på att vi är vid hotellet, så då var det ju inge panik. Men vi åkte efter andra människor och sedan stog en en skylt "900m till ängen" och då vare bara att andas ut. Så när vi kom tillbaka så fikade vi lite och sedan gick vi björnstigen, men fatta hur jobbigt det var med all snö och vart man än går så är det djup så hela benet försvann. Men när vi kom tillbacka igen så var berit där och hon berättade att hon hade åkt och letat oss och pratat med andra människor och dom sa att dom hade sett och skratta och så, haha. Men vi tog iaf bussen och när jag kom hem så satt jag mig bara vid datan och tog det  lungt.

Efter ett tag så pratade jag med lina och vi bestämde att hon skulle komma hit ett tag, när hon kom hade hon med sig sin bärbara datan och jag lekte i PS och hon satt här vid internet. Men vid 6 skulle hon hem och så frågade även tilda och ewelina om jag ville följa med på bio, och visst ville ja det :) Jag bokade plaster till Meet The Spartans, duschade och fixade mig och så. Vid halv 8 tog vi bussen till bion och dom köpte popcorn och så. Filmen var sisådär, det var roligt ibland men inte den bästa filmen, menjag var så trött så jag hängde inte med heller. Efter bion kom pappa och hämtade oss och vi skjusade dom hem till sig och när jag kom hem så satt jag mig här som vanligt och skrivit detta långa inlägg! Puuuh!

Men jag känner jag mig trött och sliten,vill sova men först ska jag fixa och trixa puss!

-Bilder från idag och även en outfit ifrån mig, kommer imorgon kanske!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0